Lasse kommer til oss med lang erfaring fra medie- og kommunikasjonsbransjen. Han har de siste elleve årene vært digital rådgiver i kommunikasjonshuset Fjuz i Skien. Fra 1. juni tar han steget inn i reiselivsbransjen, og får ansvaret med å utvikle Connections sin markedsavdeling.
Oppgaven blir å lede an i alt fra markedssstrategi og merkevarebygging til nettsider, nyhetsbrev, sosiale medier og digitale kampanjer. Kort sagt: Alt som gjør at du ser oss, liker oss – og (forhåpentligvis) husker oss.
– Det som trigget meg mest, var muligheten til å kunne bygge opp en markedsavdeling fra bunnen av, I tillegg er det jo gøy å jobbe med et produkt som handler om å skape gode opplevelser for folk. Det gir mening, sier han.
Lasse fant veien inn til Connections etter å ha sett stillingen utlyst, men kjente selskapet fra før.
– Connections er i samme businessnettverk som Fjuz, så det var flere kjente ansikter i gangene da jeg møtte opp til intervju. Connections har også arrangert firmatur for oss til Dublin og Piemonte – to turer det fortsatt snakkes varmt om rundt lunsjbordet i Skien, så jeg visste at det var et selskap som leverte opplevelser som beveget folk.
Apropos Piemonte, Italia står alltid høyt på ønskelista hvis Lasse selv kunne velge. – Jeg er svak for Italia, og har feriert på Sardinia, Amalfikysten og ved Adriaterhavet. Kombinasjonen av nydelig vær, hyggelige folk og god mat er alltid en innertier.
Lasse kan avsløre at han også er en skikkelig pizzanerd, som bruker mye tid på å perfeksjonere den napolitanske steinovnspizzaen.
– Det handler både om teknikk og om å ta tradisjonen på alvor. Fra valg av råvarer til lang hevetid og riktig behandling av deigen, forklarer han. Men det stopper ikke der: Lasse er også lidenskapelig Alfista, og ruller nå rundt i sin tredje Alfa Romeo. – Det er noe vakkert med bilmerker hvor sjåførene hilser på hverandre. Det sier noe om fellesskap og merkevaren til bilen, forteller han entusiastisk.
Når Lasse ikke er på kontoret i Sandefjord, sitter han sjelden i ro. Da befinner han seg gjerne i Crossfit-boxen, på løpetur i skogen, eller på sidelinja som engasjert lagleder for Herkules G16 i fotball.
– Jeg liker at det skjer ting. Sånt sett burde reiselivet passe meg helt ypperlig. Det er en bransje i stadig endring, og aktørene som lykkes, er ofte de som tilpasser seg raskt.
Hvordan skal du sørge for at Connections er top-of-mind når bedrifter skal planlegge en firmatur eller trenger hjelp med en jobbreise?
– Kundereisen starter jo lenge før billettene er bestilt, og jeg tror mye handler om synlighet i kanaler som sosiale medier, podkaster , nyhetsbrev og i nettverk der målgruppen henter inspirasjon og informasjon. Vi må være mer aktive i de tidlige fasene. Når behovet oppstår, skal det være naturlig å velge Connections, avslutter han.