Jeg har vært på messe i Frankfurt. 3 fulle dager inne i enorme haller med alle verdens land representert på sine særegne måter. Jeg har fått servert tørr sherry og pata negra skinke fra Andalucia, te og småkaker fra Marokko, vin fra Sardinia, currywürst, schnaps, parmesan og champagne, for å nevne noe. Dette er en av vår bransjes store happenings, og siden jeg er på førstereis føles det tidvis noe surrealistisk. Her i Ordnungens land er ingen detaljer utelatt, og bare registrering i forkant av messen var en studie. Men alt flyter som det skal, og med 25 møter på 3 dager er det godt at alt er tilrettelagt. Det er jo faktisk veldig spennende!

Mice, PCO, DMC, leisure, incentive, FIT… In which areas are you working, madame? Ehhh, jeg må nesten tenke meg om før jeg svarer, for som i alle bransjer har også vår sine egne forkortelser som man noe ubevisst bruker. De jeg møter her på IMEX-messen er dyktige agenter – vår forlengede arm ute på reisemålene. Omvendte reisebyråer som jeg ofte forklarer det med, som tar imot gjester i stedet for å sende de ut av landet. I likhet med oss ønsker de kun det beste for deg som kunde, og strekker seg ofte både langt og sent for å utføre små og store ytelser.  Agent-nettverket vårt er spesialister på sine nærområder og vet til enhver tid hva som er hot or not av restauranter, hoteller, aktiviteter, barer, nattklubber, venues m.m. De hjelper oss med å finne det vi ønsker, og guider oss fram i det enorme utvalget det finnes ute i verden. Etter disse dagene vil jeg reise overalt! Det er så mange kule, flotte, spennende og interessante reisemål med uendelige muligheter. Det er bare å bli med! Hva med å leie en seilskute og holde konferansen til sjøs utenfor kysten av Cannes? Stå på ski i Sierra Nevada på formiddagen og golfe i Granada etter lunsj? Eller kanskje leie katedralen i Reims til en eksklusiv konsert med påfølgende middag i ett av champagne-husenes vinkjeller? Vår fantasi setter ikke stopper!

Denne gang har jeg hatt gleden av å bo på et 5-stjerners hotell, som etter sigende er en av Frankfurts hotteste adresser for tiden. Egen motorsykkel med firmalogo utenfor, champagne ved innsjekk, überkul bar med utendørs lounge, designmøbler i lobby og behagelig easy listening i bakgrunn. Men denne gang ble det tidvis for hipt. Hotellet er gjennomført i dyp lilla, sort og stål. Jeg tror det er designet av og for menn. Dunkel belysning, badet som en del av soverommet og glassdør til dusj og toalett. Det er holdt stramt og minimalistisk, men med alt av utstyr et rom med 5 stjerner må ha! Det eneste overflødige jeg finner, er en utgave av Playboy.

Med bagasjen full av visittkort og mange inntrykk, gleder jeg meg til å reise hjem. Til å skape nye opplevelser for dere og til å ta dere med ut i verden for inspirasjon og påfyll!

Linn

Ring: 99 27 42 22