Chat with us, powered by LiveChat
Post bilde

Salgsdirektør med forkjærlighet for Italia

Hun fulgte et råd hun fikk for 23 år siden, og har ikke angret en dag siden. Møt Connections dyktige nye salgsdirektør, Janne Loe Hjelteig!

– Jeg ønsker å utforske den lystbetonte og utfordrende reiselivsbransjen enda mer, svarer Janne entusiastisk da hun får spørsmål om hva som førte henne til rollen som salgsdirektør i Connections.

De syv siste årene har hun sittet på «andre siden av bordet» i bransjen, inntil hun startet hos Connections for snaue to måneder siden. I sin tidligere jobb i De Historiske samarbeidet hun tett med reisebyråene, hun laget samarbeidsavtaler og sørget for fornøyde kunder.

– Det har definitivt gitt meg erfaringer som er relevante for min nye rolle, sier hun, som før hun kom til Sandefjord også vært innom salg- og salgsledelse i radiobransjen, samt vært salgssjef i Finn.no.

I Connections jobber Janne hovedsakelig med jobbreiser og videreutviklingen av dette forretningsområdet, men har også et overordnet ansvar for selskapets salgsaktiviteter.

Et selskap jeg med stolthet kan representere
Men det var ikke bare reiselivsbransjen som trakk askerbøringen til jobben i Sandefjord. Det gjorde også selskapet, og arbeidsplassen.

Hvorfor Connections?

– Skal man lykkes med et salg er det en forutsetning at man kan «gå god for» selskapet, for verdiene og for leveransen overfor kundene. Slik blir mersalg og gjensalg mulig, og man kan selge med integritet, sier Janne.

Hun trekker frem at Connections har et godt renomme i bransjen og har lojale kunder gjennom flere år. Det er også en bedrift med stor takhøyde.

– Connections kan vise til gode resultater og en stabil økonomi. Dette er et selskap jeg med stolthet kan representere, sier hun, som legger til at man som ansatt i Connections stadig er i kontakt med ulike folk og bedrifter. For Janne har dette mye å si i hverdagen.

– Jeg drives og inspireres av å oppnå gode resultater og jobbe sammen med flinke folk jeg kan lære av, sier salgsdirektøren, som beskriver seg selv som uredd, motivert og resultatdrevet i jobben.

Lang fartstid innen salg

Jannes lange salgserfaring kommer godt med i en dynamisk bransje som reiselivet, og ikke minst i Connections.  

– Jeg tror og håper jeg kan tilføre selskapet en annen kompetanse og erfaring. Slik jeg har lært å kjenne de andre kollegene, tror jeg vi utfyller hverandre på en god måte, sier Janne, som mener det er viktig å være åpen for nye ting, nysgjerrig, målbevisst og å ha et sterkt ønske om å lykkes, kombinert med å ta ansvar.

– Dessuten harmonerer mine verdier godt med Connections verdier – det var viktig for meg å ta stilling til før jeg takket ja til jobben, sier salgsdirektøren.

Hva tror du er nøkkelen til å bygge sterke og varige relasjoner med kunder?

– Først og fremst gjøre en god jobb, være nysgjerrig på kunden og ha et genuint ønske om å lykkes i fellesskap. Tillit er et annet avgjørende element, at kunden stoler på deg og på dine anbefalinger, sier hun.

Hva er det beste rådet du har mottatt i din karriere?

– Jeg fikk et råd for 23 år siden om at jeg burde prøve meg innen salg – jeg hadde aldri tenkt tanken tidligere. Har aldri angret på det valget, sier hun.

En forkjærlighet for Italia

Som nyansatt i Connections kommer man ikke unna tusenkroners spørsmålet.

Hva er ditt favorittland, og gjerne også favorittby?

– Favorittland, helt klart Italia, uten tvil. Favorittby, den er verre. Det er så mange nydelige byer, men Santa Barbara i California ligger høyt på listen. Samme med San Fransisco.

Men salgsdirektørens neste reise går selvfølgelig til:

– Toscana i juli, på to ukers reise med familien.

Med denne spesielle interessen for Italia, er det ingen overraskelse at hun også er glad i mat og vin, gjerne i kombinasjon. Dersom hun skulle arrangert firmatur for Connections-gjengen ville turen gått til Toscana eller Piemonte, med innslag av matopplevelser og kultur.

Sist, men ikke minst; Hva gir deg energi?

– Det å være sammen med bra og rause folk. Og det er jeg så heldig å få oppleve hver dag her i Connections, avslutter hun.

USP icon

Over 15 års erfaring

Vi kontrollerer jevnlig kvaliteten på våre utvalgte hoteller og aktiviteter
USP icon

Kundetilfredshet

De fleste av våre kunder vender alltid tilbake
USP icon

Bærekraftige arrangement

Vi er ISO-sertifisert innen kvalitet og miljø 9001 og 14001
USP icon

Trygghet for deg som reiser

Vi stiller de nødvendige garantiene til Reisegarantifondet